Vind nu een alternatief arts / therapeut in
Het gebruik van zoekwoorden bij uw presentatie
Op deze pagina treft u informatie over de zoekwoorden aan. In dit voorbeeld gaan wij uit van een acupuncturist in Den Haag. 

Zoekwoorden zijn woorden die iets over u en/of uw praktijk zeggen.
U heeft een praktijk in acupunctuur. Een voor de hand liggend zoekwoord is dan 'acupuncturist' maar natuurlijk ook meridianen of acupunten. Maar denk ook eens aan wát er met acupunctuur bereikt kan worden: 'stoppen met roken door acupunctuur' of 'stoppen met roken met acupunctuur'. Let op het kleine verschil tussen de woorden 'door' en 'met'. Als zoekwoorden bestaat hier verschil tussen, voor de therapeut of arts niet, hij of zij denkt niet in zoektermen en staat hier verder ook niet bij stil, terwijl dit voor de vindbaarheid wel degelijk verschil uitmaakt. Verplaats u in de bezoeker... wat zou die intikken...

U heeft uw presentatie reeds zichtbaar gemaakt en nu kunt u uw pagina vindbaar maken bij de juiste bezoekers. Met juiste bezoekers bedoelen wij bezoekers uit uw eigen regio en/of bezoekers die op zoek zijn naar uw specialisme. Bijvoorbeeld: Als u uw acupunctuurpraktijk in Den Haag heeft is het wenselijk om bezoekers uit deze regio op uw pagina te krijgen. Bezoekers uit Limburg of Groningen zullen niet snel in de auto stappen om naar u te komen en onderweg een tiental collega's voorbij te rijden.

Het is voor de praktijk in Den Haag dus veel interessanter om plaatsnamen als Zoetermeer, Rijswijk en Scheveningen te kiezen.  

Het gebruik van plaatsnamen als zoekwoorden
Als u in uw zoekwoordenlijst alleen plaatsnamen opneemt, gebeurt er het volgende:

Een bezoeker tikt de plaatsnaam den haag in:

We kunnen ervan uit gaan dat deze bezoeker iemand of een praktijk zoekt in de regio Den Haag.
Welk specialisme hij of zij zoekt is onbekend. 





Deze bezoeker ziet nu ook de behandelaren uit de regio Den Haag. Dus Zoetermeer, Rijswijk, Scheveningen en alles binnen een straal van ongeveer 25 Km is zichtbaar. De bezoeker zal waarschijnlijk een keuze maken uit de getoonde lijst.
De lijst toont bijvoorbeeld ongeveer 80 artsen, therapeuten en praktijken. Ook u staat hierbij.

Als u geen zoekwoorden opgeeft, zal uw presentatie alleen getoond worden als de bezoeker Den Haag invult. Zou deze bezoeker woonachtig zijn in Scheveningen en hij/zij opgeeft wat het meeste voorkomt, namelijk de eigen woonplaats, bent u dus niet in beeld.

Opzettelijk verkeerd geschreven woorden als zoekwoorden
Den Haag, 's Gravenhage, 's-Gravenhage is elke keer dezelfde plaats, maar wordt door verschillende mensen op verschillende manieren geschreven. Capelle a/d IJssel is hetzelfde als Capelle aan den IJssel en mag er dus gewoon 3 of 4 keer tussen staan, elke keer iets anders... Maar weet u hoe groot het percentage mensen is dat Acupunctuur als accupunctuur schrijft?
Bio-resonantie wordt ook wel Moratherapie of Mora-Therapie genoemd, terwijl we het gewoon over bio-resonantie-therapie hebben.
Kortom, fout kan heel goed gaan. Weet wat uw bezoekers bedoelen.

Combinaties van plaatsnamen en zoekwoorden
Wij houden zeer goed bij hoe onze site gevonden wordt en middels welke woorden. Dit zegt ons veel over het gebruik van de site, of een zoektocht succesvol is geweest en of wij deze bezoeker dus terug kunnen verwachten in de toekomst. Als deze bezoeker iets te vaak 'geen resultaten gevonden' krijgt te zien, is de gedachte al snel dat er niets te vinden is en deze bezoeker zal de site dus niet snel weer raadplegen. 

Verder is het zo dat veel mensen (nog) geen ervaring met alternatieve geneeswijzen hebben of er niet snel aan denken. Wij zien dat er veel mensen zijn die op een klacht zoeken en dus niet op de behandelmethode. Eigenlijk ook best wel logisch, want als u als arts naar de garage gaat, omdat er iets niet helemaal lekker klinkt in de auto, geeft u ook aan bij de monteur dat er een raar tikkend geluid klinkt als de motor nog koud is. Immers, als u wist dat de hydraulische klepstoters niet helemaal ok meer waren, had u dat wel gemeld. Om maar aan te geven dat iedereen op een ander gebied deskundig is.

De bezoeker in het voorbeeld is uiteraard deskundig op het gebied van aangeven welke klachten hij of zij heeft. U bent deskundig op het gebied van de behandeling en wij zijn deskundig op het gebied in het samenbrengen van de zoektermen van de bezoeker en uw aanbod van behandeling en waarvoor deze ingezet kan worden. Bijvoorbeeld een bezoeker tikt 'nekklachten' in.

Nekklachten is wat de bezoeker heeft ingetikt.
Deze bezoeker is dus niet speciaal op zoek naar een specifieke behandelmethode.

De bezoeker krijgt nu meer dan 250 resultaten te zien. Ook u staat hierbij.




Door het lezen van uw verhaal in uw presentatie zal er iets van herkenning gaan optreden, want niet alle nekklachten hebben een gelijke ontstaangeschiedenis... Nekklachten als gevolg van een blokkade zijn inderdaad wat deze bezoeker erg aansprak, helemaal door de woorden 'energieverlies' en 'langdurig' die in de tekst van uw presentatie stonden.
Nekklachten als gevolg van spanning door een verandering op het werk zijn meer iets voor psychosociale therapie. Waarom gaat iemand op deze manier met deze onzekerheid om? Nekklachten als gevolg van bekkenscheefstand is echt iets voor de Dornmethode. Nekklachten kunnen ook met manuele therapie opgelost worden, maar natuurlijk ook met massage, craniosacrale therapie of als het inderdaad met spanningen te maken heeft natuurlijk ook met mindfulness, coaching, counseling, en nog veel meer manieren. Welke het beste bij deze persoon past is uiteraard de eigen keuze. Vandaar dat er op de site geen diagnose-pagina's te vinden zijn. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Advies
Het merendeel van de bezoekers die het vrije zoekveld gebruikt, gebruikt een combinatie van zoekwoorden. 
Bijvoorbeeld 'nekklachten den haag' Wij adviseren u om er toch echt even voor te gaan zitten en een serie combinaties die op u van toepassing zijn op te schrijven. Bij ons is er geen limiet van toepassing en wij willen graag dat u gevonden wordt door de juiste bezoeker.









Er zijn nu aanmerkelijk minder resutaten waar u tussen staat. De kans dat deze bezoeker uw presentatie ziet is dus veel groter geworden dan wanneer u alleen 'den haag' als zoekterm had gebruikt. 

Zoekwoorden aanleveren
Alle gewenste zoekwoorden en combinaties van zoekwoorden ontvangen wij graag per mail van u. Er is geen limiet van toepassing, maar ze dienen uiteraard wel op u van toepassing te zijn. Claim geen woorden die u niet kan waarmaken. Niet elke acupuncturist staat open voor 'stoppen met roken' ondanks het feit dat deze combinatie aan het eind van het jaar wel erg populair is....

U kunt uw zoektermen aanleveren via deze link. Let op: de woorden en combinaties dienen kommagescheiden te zijn.
(Bv: den haag, 's gravenhage, 's-gravenhage, acupunctuur den haag, acupunctuur 's-gravenhage, acupuncturist den haag, etc...)